Beleid

3900 AL VEENENDAAL

KVK nr: 63515555
BTW nr: 855269893B01

Wat doet Stichting Uit-zicht?

Stichting Uit-zicht zet zich in om de minima op een leuke, simpele manier te voorzien van informatie, praktische handvatten, tips en mogelijkheden in de vorm van een nieuw magazine: Dina schrijft. Ieder magazine bevat ook een aantal werkbladen om de zelfredzaamheid van mensen te stimuleren.

Het standaard magazine wordt twee keer per jaar uitgegeven in eind februari/begin maart en eind augustus/begin september. Deze is gericht op de Bevelanden en wordt afgenomen door GR de Bevelanden (een overkoepeling van 5 gemeenten), die zorgdraagt voor verspreiding binnen hun eigen klantenbestand en daarbuiten.

Tevens benaderen we bedrijven en instantie's (die betrokken zijn bij de minima), om ze de mogelijkheid te bieden zelf te adverteren in ons magazine. Op die manier kunnen ze hun eigen informatie delen, magazines afnemen en deze gratis verspreiden onder hun eigen klantenbestand. Te denken valt aan:

• Humanitas
  • Stichting Leergeld
  • Leger des Heils
  • Bewindvoerders
  • Budgetcoaches
  • Gemeenten

Tevens kan iedere gemeente een aanvraag doen voor een uniek eigen exemplaar. Hiermee kan een gemeente in overleg met de stichting, zijn eigen cliënten voorzien en ervoor kiezen om andere hulporganisaties te voorzien van gratis magazines. Een voorbeeld hiervan is gemeente Schouwen-Duiveland, die het hele eiland heeft voorzien van gratis magazines via: bibliotheek, zwembad, ruilwinkel, enz.

Wat is het doel van de stichting?

Het doel is om minima een overzicht van hulpbronnen te bieden en een brug te slaan tussen hulpvragers en hulpverleners. Door de vele hulpverlening die er is, is het voor zowel hulpverleners als hulpvragers niet altijd duidelijk waar welke hulp verkrijgbaar is, en zijn hulporganisaties vaak van elkaar ook niet op de hoogte wat er voor hulp geboden wordt. Tevens is dit magazine geschikt om hulpverleners een overzicht te geven aan mogelijkheden waarmee de doelgroep te maken krijgt. Deze doelgroep heeft veelal te maken met meervoudige problemen, waardoor uitstroom bemoeilijkt wordt. Door mensen een overzicht te geven en praktische handvatten waarmee men zelf aan de slag kan, kan er worden voorzien in basisbehoeften waardoor de weg naar uitstroom mogelijk verkort wordt.

Hoe werft de stichting geld?

De stichting heeft verschillende bronnen van inkomsten:

• verkoop aan diverse gemeenten
  • verkoop aan overige organisaties
  • verkoop via eigen website (www.stichtinguit-zicht.nl)
  • verkoop via boekhandel (klein percentage die niet tot de doelgroep behoort maar het wel graag leest)
  • verkoop van advertentie's
  • sponsoring van bedrijven

De verkoop aan diverse gemeenten is het hoofdinkomen van de stichting. De magazines worden verkocht a € 1,99 per stuk exclusief 21% BTW. Het streven is om per gemeente een verkoop te realiseren van minimaal 2.000 exemplaren per uitgave, binnen een periode van 3 jaar.

Tevens wordt er kleinschalig verkocht aan bewindvoerders en budgetcoaches, waarbij we streven om hierin een vaste afname per uitgave te realiseren.

Heel minimaal wordt er via eigen website verkocht, evenals tientallen per uitgave die via de boekhandel verkocht worden.

De verkoop van advertentieruimte is een vast onderdeel van de inkomsten. Per uitgave worden er minimaal 4 A4-pagina’s aan de binnenzijde gereserveerd voor adverteerders tegen een tarief van € 150,- per pagina exclusief 21% BTW, en de achterzijde tegen een tarief van € 225,- exclusief 21% BTW.

Ieder jaar zal de stichting aanvragen doen voor sponsoring en streven we er naar om een bedrag van € 2.000,- te ontvangen.

De inkomsten per jaar komen er dan vervolgens op deze manier uit te zien:

- verkoop gemeente 1: 2.000 exemplaren à € 1,99 excl. BTW (2x per jaar) €   7.960,00
- verkoop gemeente 2: 2.000 exemplaren à € 1,99 excl. BTW (2x per jaar) €   7.960,00
- verkoop eigen website 25 stuks per jaar à € 3,99
€        99,75
- verkoop boekhandel 2 x 10 stuks per jaar à € 2,99
€        59,80
- verkoop advertentie gemeente 1: (4x binnenzijde, 2x per jaar)
€   1.200,00
- verkoop advertentie achterzijde à € 225,- (2x per jaar) €      450,00
- verkoop advertentie gemeente 2: 4x binnenzijde (2x per jaar) €   1.200,00
- verkoop advertentie ruimte achterzijde 2x per jaar gemeente 2
€      450,00
- sponsoring bedrijven per jaar
€   2.000,00
- verkoop overige organisaties 200,- per jaar à € 1,99
  (bijdrage in de kosten van DIVOSA)
€      398,00
Totaal verwachte inkomsten per jaar
€ 21.777,55
Dit bedrag van € 21.777,55 is exclusief 21% BTW
Inclusief BTW € 26.350,84

Beheer van het vermogen binnen de stichting

Binnen de stichting is de penningmeester degene die verantwoording draagt over de financiën van de stichting. De penningmeester zorgt ervoor dat de financiën op een verantwoorde manier uitgegeven worden en bewaakt deze. Ook dient de penningmeester erop toe te zien dat doelen behaalt worden en daar waar nodig aan te sturen op actie.

Besteding van het vermogen van de stichting

De stichting heeft te maken met diverse kosten:

• Kosten onderhoud website
21% BTW   4.838,19
Totale kosten inlcusief 21 % BTW  €  27.877,19

Beloningsbeleid

Beide bestuurders ontvangen geen vergoeding voor hun werkzaamheden, wel worden onkosten zoals de reiskosten vergoed door de stichting. Alleen de inspirator van de stichting ontvangt op termijn een inkomen uit loondienst van € 10.011,00 bruto per jaar, oftewel € 834,25 bruto per maand. In de bijlage de proforma berekening van deze beloning.

Actieplan voor de komende 3 jaren

• Verkoop GR de Bevelanden realiseren 2.000 exemplaren per uitgave
  • Tweede vaste gemeente vinden die 2x per jaar afneemt of twee losse gemeenten vinden die 1x per jaar 2.000 exemplaren afneemt.
  • Ter ondersteuning van de kosten subsidieaanvraag doen aan Dioraphte.

Wie heeft de leiding binnen de stichting?

De dagelijkse leiding ligt in de handen van de voorzitter. Binnen de stichting is er veen voorzitter/ bestuurder en een penningmeester. De plannen voor de stichting worden aangedragen door de inspirator van de stichting en worden overleg met het bestuur uitgevoerd.

Namen van de bestuurders - penningmeester - inspirator:

A.A. Bart (Bestuur)
Berkenlaan 34
Rhenen

C.J. Bom (Penningmeester)
Alleta Jacobserf 288
Dordrecht

D.A. Bart (Inspirator stichting)
Hoofdstraat 32
Kruiningen

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.

Gastenboek

• 04-06-2016 - Respect, voor een geweldig blad, en site. Wat een voorbeeld... lees meer
  • 12-12-2015 - Voor minima vind ik het een fikse prijs voor een...  lees meer
  • 19-08-2015 - Dag Dineke,

Wat een prestatie. Ik ben trots op mijn nicht.
    Je...  lees meer
Plaats een bericht
© 2015 - 2019 www.stichtinguit-zicht.nl | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.